Muziek boeken voor jouw bedrijfsfeest
Bij het organiseren van een bedrijfsfeest hoort natuurlijk ook super toffe livemuziek van een band of artiest. Hierin maken we een 2tal onderscheid en daar vertellen we je graag wat meer over.
Als je een bedrijfsfeest of personeelsfeest organiseert dan komt daar best wel veel bij kijken. Eerst ga je een feestlocatie regelen en daarna ga je op zoek naar een goede cateraar of als je een partycentrum hebt gevonden dan sla je natuurlijk al 2 vliegen in 1 klap.
De leukste coverbands voor jouw bedrijfsfeest
Daarna ga je bedenken hoe je de locatie zo feestelijk mogelijk gaat aankleden met decoratie en bedenk je een leuk thema voor jouw gasten. Vaak ergens op het einde word er nog gedacht aan (live)muziek van een band of artiest of dj en dat is eigenlijk jammer want juist de muziek zorgt voor de bepalende factor.
In de meeste gevallen is het namelijk zelfs zo dat de gasten nadien het niet meer kunnen herinneren welk eten er werd geserveerd of dat er een foto booth aanwezig was, maar weet men zich nog feilloos te herinneren dat die altijd zo stugge meneer van de kantine helemaal uit z’n dak ging op Y.M.C.A.
Tips voor band boeken
Livemuziek is een sfeerbepalende factor op een feest. Maar welke livemuziek boek je nu voor jouw feest? Een complete 9 persoonsformatie met blazers of is een duo ook prima? We geven graag een paar tips;
TIP 1: Kijk altijd naar de groepsgrootte van de gasten en boek livemuziek die in verhouding staat tot het aantal gasten. Een solo zanger met een gitaar die een zaal van 400 joelende gasten moet vermaken (tenzij je Guus Meeuwis of Ilse de Lange heb geboekt als hoofdact) zal een enorme uitdaging worden. Voor een personeelsfeestje met 50 personen is een solist helemaal prima en organiseer je een feest waar 500 gasten komen dan is een band met 5 personen al helemaal geweldig. Veel kleiner zouden wij niet adviseren.
TIP 2: Kijk naar het doel en de doelgroep. Livemuziek voor een bedrijfsborrel van een bouwbedrijf is qua invulling toch net iets anders dan een diner dansant voor accountants. Voor iedere doelgroep is passende livemuziek. En kijk daarbij ook naar het doel; wat wil je met de livemuziek bereiken. Alleen voor achtergrondmuziek of moet het een spetterend knalfeest worden.
TIP 3: Budget is ook een bepalende factor. Maar nog belangrijker; laat je adviseren! Je zult bij het zoeken naar een band al snel door de bomen het bos niet meer kunnen zien en dan is het handig dat je tips en advies krijgt van een ervaren bedrijf.
Coverbands boeken voor jouw bedrijfsfeest
We kunnen nog wel even doorgaan met tips maar dat zou een veel te lange pagina worden. Je kunt ook even kijken op de “Veel gestelde vragen pagina” en uiteraard kun je via de contactpagina René van Burolivemuziek. nl om advies vragen.
Jouw favoriete artiest inhuren
Want uiteindelijk is dat de belangrijkste tip; laat je adviseren. Wij hebben een hele brede expertise van livemuziek en weten als geen ander welke livemuziek bij jou past. We helpen je dan ook graag met passende livemuziek.
Complete band boeken
Of het nu jazzmuziek is als achtergrondmuziek voor een zakelijk diner, een feestartiest voor carnaval, een spetterende bruiloftband of ingetogen muziek voor een huwelijksceremonie of uitvaart. Burolivemuziek.nl heeft het allemaal.
En… we helpen je graag!